WYCHOWANIE KOMUNIKACYJNE
Egzamin na kartę rowerową składa się z dwóch części:
1. część teoretyczna (test wiedzy),
2. część praktyczna (jazda na rowerze).
Materiały ćwiczeniowe dla uczniów:
PROGRAMOWANIE
Drogi Internauto znajdziesz tu podstawowe informacje o językach programowania w środowisku Scratch i Baltie. Oba programy są do pobrania za darmo na stronach internetowych:
Program Baltie
program Scratch
Baltie służy do nauki programowania, przy czym w odróżnieniu od tradycyjnych środowisk programowania, w Baltiem program budujemy z elementów graficznych (przedmiotów układanych na scenie), które odpowiadają poszczególnym instrukcjom. Baltie udostępnia cztery tryby pracy: Budowanie, Czarowanie, Programowanie(Nowicjusz) i Programowanie(Zaawansowany).
Scratch to edukacyjny język obiektowy, stworzony jako środek do nauczania dzieci i młodzieży (od 8 lat wzwyż) podstaw programowania oraz środowisko programistyczne służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku. Scratch umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier, muzyki. Programowanie odbywa się w sposób wizualny – elementy języka mają kształt puzzli a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu obiektowi.
Filmy pomocne podczas pracy z aplikacją MS Teams
zdalne lekcje
Materiały edukacyjne polecane platformy, strony i serwisy internetowe
inne przydatne linki dla ucznia
- strona CKE, na której pojawiać się będą ćwiczenia egzaminacyjne: https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/